.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس کمیسیون صنایع مجلس: عرضه ‌محصولات ‌در بورس کالا "فساد" را کم کرد
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بهترین روش برای حذف دلالی در محصول برنج را عرضه در بورس کالا مطرح کرد و گفت: عرضه ‌محصولات ‌در بورس کالا "فساد" را کم کرد.
رئیس کمیسیون صنایع مجلس: عرضه ‌محصولات ‌در بورس کالا "فساد" را کم کرد

به گزارش شمال نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از آمل،  مصطفی طاهری در حاشیه مراسم رونمایی از قرار گرفتن محصول برنج از نوع طارم هاشمی در بازار بورس واقع در مرکز بین‌المللی تجارت برنج در جمع خبرنگاران قیمت‌گذاری دستوری و عرضه و تقاضا را دو رویکرد در قیمت‌گذاری کالا عنوان کرد و اظهار داشت: در هر زمانی اولی را استفاده کردیم سرکوب قیمت انجام می‌شود که تنها دلال سود می‌برد به جای اینکه تولیدکننده نفعی ببرد.

وی با بیان اینکه در بورس کالا در زمینه‌های خرد هم فساد کم می‌شود، افزود: از وقتی سیمان و پتروشیمی و... تمام تولیدکنندگان را در بورس آوردیم فساد کم شده است یعنی در حالی که همین کالاها سال قبل موجود بود؛ مثل سیمان که سال قبل 100 تومان رسیده بود الان در بورس 50 تومان است.

طاهری با اشاره به اینکه اکنون قرار دادن زعفران و برنج در بورس روش مناسبی انتخاب شد و حتما حمایت می‌کنیم، بیان کرد: در مورد کالاهای متعدد و پایه دو روش بحث شفافیت کالا و عرضه مستقیم به دست مصرف‌کنندگان و توزیع‌کنندگان است که در بحث اول هم کمبود، عرضه و قیمت مشخص می‌باشد و در امر دوم اگر منفعتی باشد به دست تولیدکننده و مصرف‌کننده اصلی و به حداقل ممکن واحد می‌رسد.

در حوزه بورس برنج نیاز به مدیریت تمامی دستگاه‌هاست

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمل در حوزه صنعت، معدن، تجارت جز برترین‌های شمال کشور است، گفت: این شهرستان در بخش صنعت، گردش سرمایه بانکی و صادرات رتبه اول در استان برخوردار است و با تولید 40 درصدی برنج استان دارای رتبه برتر است.

رضا حاجی‌پور شرکت پایانه برنج را تنها مرکز بزرگ در کشور مطرح و عنوان کرد: این مرکز چندین سال شروع به کار کرده و به طور رسما سه سال صادرات را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه سه مرکز تحقیقاتی برنج در کشور فعالیت دارند که انتظار بر توجه ویژه بر این محصول است، افزود: نیاز است این مراکز مورد حمایت قرار گرفته و اتاقی در حوزه صادرات در این مرکز بین‌المللی برنج راه‌اندازی شود تا بدون واسطه محصولات کشاورزان به فروش برسد.

نماینده مردم آمل با تأکید بر اینکه هم در حوزه صادرات و هم در ارسال محصول کشاورزان به استان‌های کشور حمایت شوند، اظهار داشت: در حوزه تجارت، بحث فروش مهم است و مراکزی که نیاز به برنج دارند ورود پیدا کنند چرا که انبارهای ما پر برنج است و کشاورزان منتظر فروش هستند.

وی با بیان اینکه هزینه‌ای که برای کشت یک کیلو برنج 65 هزار تومان در مکانیزه و 70 هزار تومان در کشت سنتی هزینه صرف می‌شود، باید در زمان قیمت‌گذاری این موارد در نظر گرفته شود، تصریح کرد: فروش برنج باید مدیریت شود و دستگاه‌های دولتی وارد شوند و به اندازه نیاز برای خرید برنج اقدام کنند و این تنها مرکز در کشور نیاز به حمایت جدی تمام دستگاه‌ها دارد.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.059 seconds.